بسم الله الرحمن الرحیم
هدف از این مساله به کار بردن قواعد اصولی و فقهی که در دروس حوزوی خوانده می شود می باشد نه پیدا کردن حکم شرعی مساله چون ممکن است در این مساله حکم خاص یا روایت خاص داشته باشیم همچنین این بحث یک فتوای شرعی مطابق فتوای مراجع عظام نیست .
نکته اول اینکه می دانیم طبق قاعده داریم "کل شیئ حلال حتی تعلم انه قذر" و امثال این روایت که حکم اولی در هر شیئ طهارت و پاکی آن است و باید نجاست آن به اثبات برسد. این یک اصل در این مساله .اما از طرف دیگر اصل دیگری هم به نظر می آید و آن اینکه اصل در مدفوعات نجاست است به جز حیوانات و پرندگان حلال گوشت که باید اثبات شود که این پرنده حلال گوشت است تا ادرار و مدفوع آن پاک باشد.لذا این دو اصل ظاهرا تعارض می کنند به نظر اصل دیگری هم در این مساله جاری نیست .